fredag 15. februar 2008

Anna - "Marias assistent"

det är jag det, desutom svensk.

Jag är en ungdomspraktikant från KFUK-KFUM Sverige som sedan 4,5 månad arbetar tillsammans med Maria på JAI-kontoret i Beit Sahour. Efter några veckor med lite språkproblem så förstår vi nu varandra bra... men jag upptäckte så sent som förra veckan att det inte är riktigt lika enkelt att göra mig förstådd på svenska till alla människor från Norge. Så om ni inte förstår vad jag säger under veckan så fråga mig! Jag kommer fråga er.

Jag är 26 år och ska när jag kommer tillbaka till Sverige senare i vår försöka avsluta mina universitetsstudier i milövetenskap. Bor i södra Sverige, Lund men kommer från ett litet, litet ställe mellan Oslo och Stockholm. Jag är scout(speidere...) inom KFUK-KFUM i Sverige.

Det ska bli jättekul att få träffa er och visa en del av vardagen här i Palestina. Och jag hoppas att ni ser framemot det lika mycket som jag.

Ha en trevlig resa, vi ses på söndag!

1 kommentar:

Olivenplanterne sa...

Bekymradig ei - vi ska nog fårstå varandra. Jag har vâxit upp 30 km från Svinesund.... Ska bli kul at treffa dig.... Mitt svenska skriftspåk er nog inte d bâsta...